Alla inlägg under mars 2008

Av Andreas sjökvist - 31 mars 2008 03:21

Så var väldigt längesen jag skrev nåt på denna blogg om innebandy.

Kan väl dra det personliga först:

Jag o Pierre har bestämt vi ska lägga ner Vipers när den här säsongen är slut. Vi orkar inte med oseriösa spelare som inte lägger nån tid på att vara med när vi spelar matcher. Att jag måste jaga folk till till matcher med blåslampa är ju jävligt drygt.

Mest troligt så skriver jag på med ett div 4 lag nu i veckan.Vilket kommer bli officielt när jag skrivit på kontraktet.

Pierre vet ennu inte än hur han ska göra, han har inte hunnit träna än nåt med laget medans jag gjort 2 träningar.

Köpte ny klubba i lördags, en fatpipe, riktigt skön o lira med. Tyvärr så missade jag ett friläge idagens match när jag spelade med mix som utespelare som jag gjort hela denna säsong med dom.

Som vanligt har jag stått i mål för mitt lag vipers men det har inte direkt gått bra. Vi spelade riktigt bra i dagbladscupen som korpen annordnade. Dock visst jag inte att det skulle kosta sammanlagt 800 kr att medverka i den cupen, men vi fick ju lira 4 matcher.....*jippi*

Angående mix matchen idag så var jag riktigt ledsen efter matchen, brukar vanligtvis vara arg o mest less/besviken när vi förloat men idag så kännde jag annolunda. Börjar väl tappa tron på sig själv som utespelare. Vet att jag är en av dom i mix som försöker och kämpar mest men jag har sånna stora krav på mig själv när det gäller innebandy. När man då på gång på gång förlorar varje match stort så tar jag det hårt. Har väl tagit på mig en liten ledarroll som kapten när det gäller mix. Tror därför jag tar det att extra hårt eller personligt när vi förlorar.

Att vi i lördags förlorade vipers matchen mot menigo gjorde inte saken bättre heller.

Men ska bli skönt att slippa korpen innebandy o få slippa ta sånt ansvar när ingen bryr sig. I alla fall när det gäller Vipers.


Gällade sundsvall city o granlobk så tror jag att jag blev blockad på citys gästbok på deras hemsida. Dom har nu också stängt ner gästboken igen.

Förstår inte deras grej, är man som jag är en supporter och vill att laget ska vinna o vara så bra som möjligt måste man få kritisera spelare och laget.

Om man gör det på rätt sätt och inte skriver elaka eller personliga påhopp.

City måste verkligen lära sig att ta åt sig av den kritik dom får om deras sätt att spela innebandy och spelare som tillhör laget.

Jag hävdar fortfarande att Rickard Gillgren är sundsvalls mest överskattade spelare/målvakt. Nån hade skrivit att sundsvall hade gillgren oatt tacka för lagets framgångar.--ursäkta mig men vilka framgångar??

Man slutade 3:a från slutet. Om det är en framgång kanske man borde byta vilka mål man har för laget varje säsong. Granlo var ett nytt lag i div 1 och dom slutade sjua när serien var färdigspelad. Mina tankar angånde varför granlo  är ett bättre innebandy lag än Sundsvall city orkar jag för tillfället inte dra upp men det kommer säkert senare.


Ska försöka uppdatera bloggen oftare men svårt o hitta tid o lust att skriva när det går dåligt i innebandylivet. Jag är less på förlora.


Andreas S



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards