Direktlänk till inlägg 8 oktober 2007

Dagensmatcher

Av Andreas sjökvist - 8 oktober 2007 01:02

Sådär första inlägget, tänkte inte försöka skriva och klaga för mycket på dommarna i korpen men börjar ärligt talat bli less på deras oförmåga att dömma efter fördel när man har bollen. Idag när jag spelade med Dreamteam laget så blåste dommaren av när vi hade fördel och bollen under kontroll, jag sa då- dommarn fördel?! då fick jag som svar- jag vet sa han...jaha oki men om han vet varför blåser han då kan man tänka ?

Matchen igår med Vipers var ju helt overklig...dommarn var ju verkligen dåliga. Bara för dom är bästa kompis med andra laget så måste dom dömma rättvisst för båda lagen. Om man tittar på matchfilmen så ser man faktiskt att dommaren dömmer otroligt dåligt för oss och gav våra motståndare fördel hela matchen igenom. Inget man kan påverka tyvärr men det är jobbigt när man märker att det är mer o mer ofta i matcher. Tycker korpen ska försöka höjja standarden på dommarna som dömmer. Enligt min mening finns det bara en bra dommare i korpen. Dock kan jag inte hans namn men han är bästa dommaren som jag haft genom hela min karriär. Han har dömt upp till div 2..kanske därför han är så bra.


Innan dreamteam matchen idag var jag o såg Sundsvall City mot Sirius i div 1.

Jag blev positivt överasskad av city spel i machen. Dom försde spelet pch gjorde mål på sina chanser. Jag blev till o med överasskad av herr Gillgrens spel i mål. Men jag tycker fortfarande han är sundsvalls mest överskattade innebandy målvakt. Skulle jag träna 6 månader med ett lag i en höv division skulle jag också hålla samma klass, kanske bättre till o med.

Tror annars Granlo kommer komma på en bättre tabell position än city i år. Det är bara för granlo har nästan haft samma lag i flera år. City får liksom börja om inför varje säsong.

Jag hoppas verkligen också att BK Sundsvall går upp i div 1, då kanske alla förstår att man ska jobba tillsammans alla klubbar i sundsvall för att få ett lag i Superligan.

Skulle dom 3 stora  klubbarna i sundsvall göra ett sammarbete så skulle det finnas ett sundsvallslag i Superligan inom 2-3 år. Det är jag helt övertygad om. Det finns tränare och ledare som skulle klara ansvaret, och viktigast av allt finns det spelare som redan nu skulle kunna spela i Superligan.


Föressten , namnet superligan...låter otroligt töntigt..jag undrar varför dom bytt namn från elitserien till superligan.??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas sjökvist - 31 mars 2008 03:21

Så var väldigt längesen jag skrev nåt på denna blogg om innebandy. Kan väl dra det personliga först: Jag o Pierre har bestämt vi ska lägga ner Vipers när den här säsongen är slut. Vi orkar inte med oseriösa spelare som inte lägger nån tid på att vara...

Av Andreas sjökvist - 4 januari 2008 04:17

Så var det ett nytt år. Vi i Vipers slutade på en 10 plats i korpens div 3 serie. Med det innebär att vi kommer spela i div 4 nu nästa säsong som snart kör igång. Tråkigt men sant. Vi kommer få göra det bästa av sitationen och kämpa på som vanligt. ...

Av Andreas sjökvist - 13 november 2007 22:29

Som rubriken lyder så fick ankarsvik ikväll en lektion i hur man spelar effektiv innebandy av sundsvall city. Dom spelade en träningsmatch på höglunda hallen på tisdags kvällen. City spelade smart med snabba korta passningar samtidigt som varje spela...

Av Andreas sjökvist - 18 oktober 2007 03:16

Hårda veckor nuförtiden. Nästan alltid nån typ av träning eller nån innebandy varje dag. Härligt tycker jag!! Idag så var jag med o tränade med div 4 korpen laget 060, riktigt duktiga talanger dom har i det där laget. Av att dömma av spelet så måste ...

Av Andreas sjökvist - 15 oktober 2007 00:14

I lördag var det match som vanligt med Vipers. Matchen var tidig på morgonen (08:15) En del folk som inte var på matchen för dom var sjuka eller så hade dom nån annan andledning. Vi kom till spel med 8 utespelare i alla fall. Svårt att bedömma matche...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards