Direktlänk till inlägg 4 januari 2008

Ett gott nytt år

Av Andreas sjökvist - 4 januari 2008 04:17

Så var det ett nytt år.

Vi i Vipers slutade på en 10 plats i korpens div 3 serie.

Med det innebär att vi kommer spela i div 4 nu nästa säsong som snart kör igång. Tråkigt men sant.

Vi kommer få göra det bästa av sitationen och kämpa på som vanligt.

Roligt är att det var redan klart med 9 spelare som skulle lira den här säsongen när förra säsnongen var slut.

Mina förväntningar är väl att vi ska kunna tillhöra topp 5 i serien. Vi har ju ett mycket bra lag med en massa härliga och bra spelare. En bra blandning mellan massa olika div spel stilar skulle jag vilja säga.

Dom flesta har ju spelat nästan 4-5 matcher tillsammans nu så jag hoppas vi hittar varandra bra i serien så spelet funkar.

Första träningen för året är nu på söndag och jag är väldigt sugen på spela. Har inte spelat sen i slutet av december då mix slutade träna.

Jag ska denna säsong försöka satsa på en karriar som utespelare med MixFm Ibk laget. Får väl försöka hur det går att spela, ska försöka vara med så många matcher jag kan.


Men focus på Vipers denna säsong.Målet är väl att ta sig upp till div 3 igen.

Vinna fler matcher än förra säsongen är nåt som är otroligt viktigt. Lag moralen sjunker i takt med dåliga resultat.

Enligt min lagledar kollega Pierre B så sa han att vi lägger ner laget om vi åker ur div 4...och det är nästan sant att man kan kräva så mycket av oss i Vipers.

Jag är sjukt taggad inför serie starten som är planerad till den 18-19 Januari.

Har köpt mig en ny målvaktströjja av mörket Salming. Den är så sjukt snygg, kommer matcha bra nu med min blåa Unihoc hjälm. Fuck Yea!


Efter söndag får man väl se hur hög kvaliten är på spelarna i laget. Intresant också om det kanske kan bli en träningsmatch då mot Cheddarstars, som för övrigt spelar derby mot mycket duktiga Dynamo matfors.

Funderar på se den matchen...men den spelar i matfors så..om jag ser den så kommer matchrapport senare.


Varit uppehåll med innebandyn här i sundsvall pågrund av julen och sånt.

Sundsvall city ligger ju efter Granlo Bk i div 1 tabellen.

Jag hoppas och tror att Granlo är det laget som kommer sluta bäst till när alla matcher är spelade. Tyvärr kommer inget av sundsvalls lagen kvala till superligan i år.

Ska bli intresant att följa hur all innebandy går detta år.

Håll upp ögonen för Vipers i div 4 korpen, MixFm Ibk i div 5 korpen och Sundsvall City & Granlo Bk i div 1 norra.


På återseende.


Andreas



 
 
Pandan

Pandan

5 januari 2008 02:54

Du är grym på att skriva älskling! Fortsät med de här. Pussar

http://kajsavickan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas sjökvist - 31 mars 2008 03:21

Så var väldigt längesen jag skrev nåt på denna blogg om innebandy. Kan väl dra det personliga först: Jag o Pierre har bestämt vi ska lägga ner Vipers när den här säsongen är slut. Vi orkar inte med oseriösa spelare som inte lägger nån tid på att vara...

Av Andreas sjökvist - 13 november 2007 22:29

Som rubriken lyder så fick ankarsvik ikväll en lektion i hur man spelar effektiv innebandy av sundsvall city. Dom spelade en träningsmatch på höglunda hallen på tisdags kvällen. City spelade smart med snabba korta passningar samtidigt som varje spela...

Av Andreas sjökvist - 18 oktober 2007 03:16

Hårda veckor nuförtiden. Nästan alltid nån typ av träning eller nån innebandy varje dag. Härligt tycker jag!! Idag så var jag med o tränade med div 4 korpen laget 060, riktigt duktiga talanger dom har i det där laget. Av att dömma av spelet så måste ...

Av Andreas sjökvist - 15 oktober 2007 00:14

I lördag var det match som vanligt med Vipers. Matchen var tidig på morgonen (08:15) En del folk som inte var på matchen för dom var sjuka eller så hade dom nån annan andledning. Vi kom till spel med 8 utespelare i alla fall. Svårt att bedömma matche...

Av Andreas sjökvist - 13 oktober 2007 01:28

Ja igentligen borde jag sova. Jag sa till herr pierre att jag skulle ligga i sängen senast 1...men är ca 7 timmar kvar till match. Synd att man vänt dygnet så man kommer vara så jävla trött imorgon. Borde vara olagligt med så sjukt tidiga matcher. Sp...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards