Alla inlägg under november 2007

Av Andreas sjökvist - 13 november 2007 22:29

Som rubriken lyder så fick ankarsvik ikväll en lektion i hur man spelar effektiv innebandy av sundsvall city.

Dom spelade en träningsmatch på höglunda hallen på tisdags kvällen.

City spelade smart med snabba korta passningar samtidigt som varje spelade fick bollen framåt i offensiv zon.

Ankarsvik försökte bara få bollen framåt i form av långbollar som inte alls hittade dit dom skulle.

Slutresultatet blev 11-3 till City.

Mest imponerad blev jag av båda lagens unga målvakter som stod i mål på slutet av matchen.


Nu snart är det slut på säsongen 2007 i korpen. 3 matcher kvar och vi i Vipers försöker få ihop poäng så vi kan stanna kvar i div 3 korpen.

Dom första 3 lagen går upp en division och dom 3 sämsta åker ner en division. Just nu ligger vi 3 från slutet så är bra om vi kan plocka så många poäng som möjligt för att ha en chans att vara  kvar.

Dom 3 matcher vi har kvar att spela så möter vi Posten, Menigo och Allsta RS. Har räknat ut att om vi vinner i alla fall 2 matcher så borde vi teoretiskt hålla oss kvar.

Vart vi spelar är ovisst men i vilket fall som helst så är det roligt att spela i korpen och i Vipers framför allt.

Erik har bytt lag nu och slutat i Relaxarna och börjat spela med BK Sundsvalls div 4 lag.

Känner att jag skulle ha svårt att sluta spela i Vipers , dock om jag fick erbjudande från nån klubb som spelar i nån hög div skulle jag nog fundera på saken.Är ju en stor möjlighet att få träna med lag som City eller Granlo.


Vipers framtid ser i alla fall ganska bra ut när det gäller laget.

Förra säsongen var det bara ca 6 stycken som betalade medlemsavgiften.

Med mig o Pierre är det 7 stycken nu och det är ca 2-3 stycken som ska betala närmsta veckan. Jag tänkte åka in med pengarna och anmälan imorgon till korpen.

Serien vi är i nu slutar 8 december och nästa säsong startar ca 12-13 januari. Ett kort uppehåll. Det tycker jag bara är bra, om jag inte får spela innebandy på för lång tid så blir man knäpp. Spelade match med dreamteam i söndags mot Salladsbekämparna, jag gjorde ett mål i alla fall. Matchen vann vi med 8-0.


Mix har frågat om jag kan vara med o spela som utespelare för dom när dom är med i serien i korpen igen. Visst kan jag göra det så länge inte nån gnäller om det. Struntade att träna ikväll med mix för Pierre var inte med o vickan jobbade.

Kollade på City matchen med Erik istället.


När ska EA göra ett innebandy tv spel igentligen , det fanns ju ett på dator förut som MER var med och gjorde. Visst man förstår att det inte finns underlag för att tillverka ett sådant spel för det skulle inte sälja tillräckligt bra för att få in pengar. men ändå tror jag det skulle sälja bra i europa.

Funderar på lämna in min svarta hjälm och låta nån måla om den. Dyrt men det blir ju så sjukt snyggt. Nån där ute får gärna sponsra mig med lite pengar.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards