Direktlänk till inlägg 18 oktober 2007

Träning, träning, träning

Av Andreas sjökvist - 18 oktober 2007 03:16

Hårda veckor nuförtiden.

Nästan alltid nån typ av träning eller nån innebandy varje dag. Härligt tycker jag!!

Idag så var jag med o tränade med div 4 korpen laget 060, riktigt duktiga talanger dom har i det där laget. Av att dömma av spelet så måste många av dom spelar innebandy på högre div förut.

Gick rätt bra för mig, var ett högt tempo som man oftast inte är van vid nuförtiden, därför roligt att komma in o göra en del bra räddningar o utkast. Jag får hoppas jag får träna med dom igen för det känndes som det gav mycket. Roligt spel och bra tempo. Inte för högt och inte för lågt heller.

Match imorgon med mix laget,Vi skulle mött 2 hg korv från div 2 korpen men tydligen kunde inte dom . Men kennet (mix målvakt) hade hittat ett annat lag som vi ska spela match mot imorgon. Intresant att se vad det är för folk. Dom lirade tydligen inte i korpen. Kanske dom har några man kan värva*hehe*

Oftas när jag tränar med mix så spelar jag som utespelare, jag gillar inte golvet som är i timrå tennis hallen. Det är sånt där gummi golv, visst dom har speciela mattor som målvakterna står på men ändå. Känns grymt drygt att spela målvakt där. Roligare spelare ute och försöka göra mål.

Senast med dreamteam när vi mötte salladsbekämparna så gick det ju bra för mig att vara forward. Mix ska för övrigt möta Salladsbekämparna nästa torsdag. Det kommer bli en intresant match kan jag lova.


Mycket innebandy matcher som speles i innebandyns div 1 i sundsvall i helgen, Sundsvall City och Granlo har hemma matcher både på lördag och söndag.Tror det blir så man ser matcherna på söndag för jag ska ju fira Herr Pierre på lördag. Känner jag han rätt så kommer han vara mycket bakis på Vipers kvällsträning. Den som jag för övrigt kommer leda , dock inte vara med o spela utan bara hålla i den och gå genom övningar mm.

Väntar fortfarande på få mina saker från Vipers shopen som jag beställt. Skickade ett mail igår i frågade hur det gick men inge svar därifrån heller har man fått...Så nu funderar man på ringa o kolla..men är nog för lat för det än. Nu ska man nog lira en match på mitt kära nhl 08 o sen sova.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas sjökvist - 31 mars 2008 03:21

Så var väldigt längesen jag skrev nåt på denna blogg om innebandy. Kan väl dra det personliga först: Jag o Pierre har bestämt vi ska lägga ner Vipers när den här säsongen är slut. Vi orkar inte med oseriösa spelare som inte lägger nån tid på att vara...

Av Andreas sjökvist - 4 januari 2008 04:17

Så var det ett nytt år. Vi i Vipers slutade på en 10 plats i korpens div 3 serie. Med det innebär att vi kommer spela i div 4 nu nästa säsong som snart kör igång. Tråkigt men sant. Vi kommer få göra det bästa av sitationen och kämpa på som vanligt. ...

Av Andreas sjökvist - 13 november 2007 22:29

Som rubriken lyder så fick ankarsvik ikväll en lektion i hur man spelar effektiv innebandy av sundsvall city. Dom spelade en träningsmatch på höglunda hallen på tisdags kvällen. City spelade smart med snabba korta passningar samtidigt som varje spela...

Av Andreas sjökvist - 15 oktober 2007 00:14

I lördag var det match som vanligt med Vipers. Matchen var tidig på morgonen (08:15) En del folk som inte var på matchen för dom var sjuka eller så hade dom nån annan andledning. Vi kom till spel med 8 utespelare i alla fall. Svårt att bedömma matche...

Av Andreas sjökvist - 13 oktober 2007 01:28

Ja igentligen borde jag sova. Jag sa till herr pierre att jag skulle ligga i sängen senast 1...men är ca 7 timmar kvar till match. Synd att man vänt dygnet så man kommer vara så jävla trött imorgon. Borde vara olagligt med så sjukt tidiga matcher. Sp...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards